Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, yapımı süren Dikimevi–Natoyolu Metro Hattı’nda incelemelerde bulundu. Çalışmaları yerinde takip eden Yavaş, yüklenici firma yetkililerinden son durum hakkında bilgi aldı. Toplam 8 istasyondan oluşan projede 5 istasyonda çalışmaların eş zamanlı olarak sürdüğü bildirildi.
“Seçimden önce bitirmeyi hedefliyoruz”
Basın mensuplarının “Metro ne zaman bitecek?” sorusunu yanıtlayan Mansur Yavaş, normal takvimde 14 Ocak 2029 olarak öngörülen tamamlanma tarihini öne çekmek istediklerini belirterek, “Seçimden önceye çekeriz inşallah.” ifadelerini kullandı.
Yaklaşık 7,5 kilometre uzunluğundaki hatta tünel kazıları, istasyon imalatları ve altyapı çalışmaları birden fazla noktada eş zamanlı olarak devam ediyor.
Yeni metro projeleri de yolda
Yavaş, Koru–Yaşamkent ve Koru–Bağlıca metro hatlarında ihale hazırlıklarının tamamlanma aşamasına geldiğini açıkladı.
Dikmen Metro Hattı’nın da yatırım programına alınması için başvuruda bulunduklarını belirten Yavaş, onayın gelmesi halinde bu proje için de temel atacaklarını söyledi.
Çalışmalar birçok noktada sürüyor
12 Mayıs 2025’te sözleşmesi imzalanan ve 16 Temmuz 2025’te yapımına başlanan Dikimevi–Natoyolu Metro Hattı’nda TBM tüneli ile Natoyolu, Akşemsettin, Cengizhan ve Fahri Korutürk istasyonlarında çalışmalar aralıksız sürüyor.
Projede yaklaşık 255 personel görev yaparken, rayların tamamının temin edildiği, tünel segment üretiminde ise yüzde 18 seviyesinde ilerleme sağlandığı bildirildi.











